×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
وجود ۲۰۰ واحد صنعتی آلاینده در خوزستان

محمد جواد اشرفی روز یکشنبه در شورای سلامت خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در تولید ۱.۵ درصد کربن منتشره در سطح کشور نقش دارد و در خوزستان نیز میزان آلاینده‌ای که این شرکت تولید می کند از صنایع دیگر بیشتر است.

طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز

وی گفت: در حدود ۹۰ پروژه در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز پیش‌بینی شده که اگر این طرح به خوبی انجام شود تا ۴۹ درصد میزان آلودگی در خوزستان کاهش می‌یابد.

اشرفی ادامه داد: از جمله پروژه‌هایی که در این طرح مشخص شده، ساماندهی صنایع، توسعه فضای سبز، معاینه فنی خودروها و موارد دیگر است که بر میزان آلایندگی هوای خوزستان و اهواز تاثیرگذار هستند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز بیان کرد: در گذشته شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر در خوزستان تنها ۱۰ درصد برداشت سبز نیشکر داشتند که این میزان اکنون به ۳۰ درصد افزایش یافته و امید این این آمار در سال‌های آینده افزایش یابد.

کیامرث حاجی زاده گفت: با کشت نیشکر ۲ برابر کربنی که از سوزاندن این مزارع ایجاد می‌شود اکسیژن تولید می شود و در بحث کنترل گرد و غبار نیز بسیار تاثیرگذار است.

وی گفت: یکی از عوامل آلایندگی هوای خوزستان حمل ونقل و استفاده از خودروهای قدیمی و فرسوده است.

طبق طرح جامع آلودگی هوای اهواز مهمترین عامل آلودگی هوای کلانشهر اهواز صنایع به ویژه صنایع نفتی است.

تقویت قرنطینه‌ها برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: بحث ویروس کرونا در چین به یک موضوع جهانی تبدیل شده  که خوشبختانه با مراقبت‌های انجام شده تاکنون موردی از این ویروس در ایران و خوزستان اعلام نشده است.

حاجی زاده بیان کرد: باید در بحث پیشگیری و مراقبت بهداشتی بسیار حساس و دقیق عمل کرد تا در آینده دچار مشکلات جدی نشویم.

شهر «ووهان» چین مهمترین مرکزی است که ویروس کرونا در آنجا گسترش یافته و مقام‌های این کشور، جمعیتی حدود ۵۴ میلیون نفر را در قرنطینه قرار داده‌اند.

استفاده نکردن نانواها از آرد سبوس‌دار

مدیرنظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: کارخانجات آرد در خوزستان انواع آرد را تولید می‌کنند و در تولید آرد سبوس‌دار مشکلی در استان نیست اما نانواها از این آرد برای پخت نان استفاده نمی‌کنند.

سیمین فقهی بیان کرد: به دستور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برای پخت نان باید از آرد با ۱۵ درصد سبوس و غنی شده با آهن در نانواهایی‌ها استفاده شود که متاسفانه نانواها این آرد را با آرد سفید مخلوط می‌کنند و باعث کاهش مواد مغذی نان می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر نظارت بر نانوایی‌ها افزایش یابد این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.