×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
فرمانداران زمینه برگزاری انتخاباتی سالم و بی‌طرفانه را فراهم کنند

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در نشست ستاد انتخابات استان ضمن تاکید بر انجام اقدامات لازم توسط فرمانداران و بخشداران جهت هماهنگی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اظهار کرد: این تاکید در این راستا است تا در جریان برگزاری انتخابات شاهد تنش و مشکلات امنیتی نباشیم.

وی افزود: انتخابات، آینده کشور را رقم می‌زند و اقدامات لازم جهت مشارکت گسترده و باشکوه مردم در انتخابات باید انجام شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات، معادلات دشمن را تغییر می‌دهد عنوان کرد: همچنان که پس از ترور مذبوحانه سپهبد قاسم سلیمانی تشییع باشکوه و مردمی پیکر پاک ایشان و یارانش موجب عقب‌نشینی دشمن و اتخاذ مواضع ملایم از سوی آنها شد مشارکت بالای مردم در انتخابات نیز امنیت و اقتدار کشور را تضمین خواهد کرد.

وی افزود: فرمانداران و بخشداران نیز باید زمینه برگزاری انتخاباتی سالم، بی‌طرفانه و به دور از دغدغه و تنش را فراهم کنند.

شبهات حقوقی انتخابات گزارش شود

شهاب رزمی، رئیس هیات بازرسی انتخابات استان عنوان کرد: بخشداران و مسئولان اجرایی در فصل انتخابات باید از تعریف پروژه‌های جدید و ایجاد تعهد برای دولت خودداری نمایند.

وی افزود: بخشداران نیز شبهات حقوقی در مورد انتخابات را به هیات بازرسی استان اعلام نمایند تا حتی الامکان در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی اقدام شود.

رزمی در رابطه با فعالیت مجازی مسؤولان اجرایی انتخابات گفت: بخشداران و مسئولان اجرایی انتخابات لازم است از فعالیت در فضای مجازی اجتناب کنند.

وی افزود: همچنین از حضور در فضاهای عمومی که احتمال حضور داوطلبین و یا منسوبین آنها وجود دارد و بطور کلی شبهه برانگیز است پرهیز نمایند.

از تخلفات حمایت نخواهم کرد

علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم جهت انتخابات اندیشیده شده است عنوان کرد: اقلام انتخاباتی از قبیل تعرفه ها فرمها و صندوق ها به شکل پلمپ شده در اختیار ستاد انتخابات استان است و در موعد مقرر توزیع خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان افزود: مسؤولین اجرایی انتخابات نیز در سطح شهرستان ها برآورد لازم در خصوص تعداد مشارکت شهروندان را به ستاد انتخابات استان اعلام نمایند تا در توزیع اقلام انتخاباتی دچار کمبود نشویم.

حسین زاده بیان کرد: با توجه به اینکه دوره تبلیغات حدود یک هفته پیش از انتخابات است و وجود برخی ابهامات در خصوص جزئیات در این بخش لازم است مسؤولان با سعه صدر با موضوع مواجه شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان خطاب به بخشداران گفت: اگر خدای ناکرده گزارشی تایید شده از تخلف مسوول اجرایی انتخابات از قبیل حمایت از کاندید خاص مخابره شود به هیچ عنوان انتظار حمایت و دفاع را از جانب من نداشته باشید.

وی ضمن تاکید بر لزوم مراقبت بیشتر مجریان انتخابات افزود: به هیچ عنوان اجازه ندهید کاندیدایی از موقعیت شما سوءاستفاده نماید و برگزاری سالم و بی شائبه انتخابات و صیانت از آرای مردم را سرلوحه کار خود قرار دهید.

 

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.