×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نصف شبکه فاضلاب اهواز فرسوده است

بهنام مریدی روز سه‌شنبه در نشست اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی و جبران خسارت ناشی از بارندگی شدید و آبگرفتگی اخیر خوزستان از جمله اهواز ، در اداره کل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد:یکی از معضلات  شهر اهواز وجود همین شبکه فرسوده است.

وی نشست شبکه فاضلاب بر اثر فرسودگی زا از مشکلات اساسی شیکه فاضلاب اهواز بیان کرد و افزود: در هر بارندگی بخشی از این شبکه نشست می‌کند به عنوان مثال در سیل فروردین امسال، ۷۵ کیلومتر نشست کرد که تاکنون ۷۰ کیلومتر آن بازسازی شد و در بارندگی آذر امسال نیز در بیشتر نقاط شهر اهواز شاهد ریزش شبکه فاضلاب بودیم.

وی ادامه داد: تمام هم و غم ما این است که نقاط ریزشی را بازسازی کنیم و بنا است به صورت ویدیو متری یک هزار و صد کیلومتر شبکه فرسوده فاضلاب را پیش از بارندگی بررسی و شناسایی کنیم.

وی گفت: ۱۸۶ ایستگاه پمپاژ در شهر اهواز و ۳۶۰ پمپ نیز برای دفع فاضلاب داریم، اما چون اهواز شهری مسطح است کمی کار پمپاژ با دیگر استان‌ها متفاوت است؛ حدود ۲۰۰ پمپ قدیمی را بازسازی و وارد مدار کردیم و ۸۰ پمپ جدید نیز خریداری کردیم.

مریدی بیان کرد: در بارندگی شدید آذر گذشته، حدود ۴۰ پمپ ما به دلیل بالابودن حجم کار سوخت و در هر بارندگی حدود ۲۰ تا ۳۰ پمپ ما می سوزد.

وی با بیان این که شهرستان کارون یکی از نقاطی است که با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است گفت: شرکت مناطق نفتخیز جنوب پذیرفته است ۱۰۰ میلیارد ریال در حوزه شبکه فاضلاب شهرستان کارون هزینه کند اما این اعتبار را در مدت پنج سال پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز بیان کرد: برای خیابان امام رضا(ع) شهر کارون پروژه فاضلاب در دو بخش اصلی و فرعی طراحی شده که اجرای خطوط اصلی ۴۰ میلیارد ریال و فرعی ۷۰ میلیارد ریال( در جمع ۱۱۰ میلیارد ریال) برآورد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه شهر اهواز پس از آبگرفتگی، با افزایش گرفتگی لوله روبه‌رو است و در بارندگی اخیر حدود ۲هزار نقطه گرفتگی لوله به ما اعلام شد که همچنان در این راستا درگیر هستیم گفت:اکنون فاضلاب شهر اهواز به دو بخش شرق و غرب تقسیم شده که برای هر بخش یک مدیر به دلیل حجم کارمشخص شده است.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.