×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پرداخت خسارات بارندگی آذر خوزستان در چه مرحله‌ای است؟

مسعود انصاریان در جلسه‌ بررسی آخرین اقدامات انجام شده در زمینه بازسازی و جبران خسارات ناشی از بارندگی شدید و آبگرفتگی آذرماه سال جاری که امروز (یکم بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس قانون بازسازی، پرداخت خسارات به واحدهای احداثی و تعمیری نیاز به ارائه سند مالکیت دارد اما پرداخت خسارات معیشتی به فرد ساکن در منزل انجام می‌شود. در برخی اوقات، این فرد مالک نیست یا اینکه مالک ساختمان هست اما سند ندارد. در این شرایط، باید این افراد قبض آب و برق خود را با تاییدیه فرمانداری به ما ارائه دهند تا روند پرداخت خسارات انجام شود.

وی افزود: در پی آبگرفتگی‌های اخیر در آبادان، خرمشهر، اهواز و کارون تاکنون ارزیابی چهار هزار و ۱۹۴ واحد انجام شده که ۶۴ واحد از این تعداد احداثی، ۱۵۱۲ واحد تعمیری و ۲۶۱۱ واحد نیز سالم بوده‌اند. همچنین هفت واحد تجاری در این شهرها آسیب دیده‌اند و به ۲۳۳۹ واحد معیشتی نیز آسیب وارد شده است. البته ارزیابی‌ها همچنان ادامه دارد و با توجه به ادامه ارزیابی‌ها، قطعا این آمار افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به تعیین ۳۸ دفتر پیشخوان در اهواز برای مراجعه شهروندان و تکمیل فرم خسارت بارندگی، گفت: تاکنون ۳۲۸۵ درخواست ثبت شده است. البته این میزان درخواست ارزیابی، علاوه بر معرفی‌نامه‌های ارسال شده از طریق ادارات مختلف است.

انصاریان بیان کرد: با توجه به پراکندگی مناطق آبگرفته در سطح شهرهای اهواز و کارون، کار ارزیابی سخت شده است زیرا در حال حاضر همزمان بازسازی سیل و مناطق زلزله‌زده و احداث دایک‌های حفاظتی را نیز انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: نیروهای اداره‌کل بنیاد مسکن از مناطق بهارستان، معین‌زاده و شهرک دانشگاه در شهر اهواز که دچار آبگرفتگی شده‌اند، بازدید کرده‌اند که مشاهده شد در جریان بارندگی آب به برخی واحدهای مسکونی وارد شده است. با این وجود به طور مثال در شهرک دانشگاه ۲۴۸ واحد را ارزیابی کردیم که هیچکدام از آن‌ها احداثی نبودند و تنها ۱۰۰ واحد تعمیری اعلام شدند و ۱۴۸ واحد نیز سالم بودند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: تاکنون به ۹۰۰ واحد خسارات بلاعوض معیشتی پرداخت شده و بقیه لیست‌ها در دست امور ذی‌حساب است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.