×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
حوضه‌های آبریز مارون و زهره به مرز هشدار رسیدند/ضرورت مدیریت کشت در استان/اقدامات آبرسانی برای شهرهای شمال شرق استان در دست اقدام

کیامرث حاجی زاده روز دوشنبه در هجدهمین نشست شورای آب و برق استان خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استان بیان کرد:در سال‌های گذشته در بحث مشکلات آب شرب، هشدار تنش آبی در شمال شرق خوزستان را دادیم و امروز نیز بنابرگزارشات هواشناسی و سازمان آب و برق خوزستان مبنی بر میزان بارش ها، وضعیت سدها و آب قابل برنامه ریزی در پشت سدها همچنان ۲ حوزه آبریز ما از جمله مارون و زهره با مشکل روبه رو هستند لذا باید در بحث کشت و دیگر مصارف مدیریت شوند.

وی با بیان اینکه لازم است مصوبات شورای آب و برق ذیل ستاد مدیریت بحران اجرایی شوند گفت: بسیاری از مشکلات آب، برق، فاضلاب، آب شرب، تاسیسات و زیرساخت‌ها با برگزاری نشست شورای آب و برق و مصوباتی که در پی داشته برطرف شده و اکنون مشکل بسیاری از شهرستان ها یا کاملا برطرف شده است یا در پایان راه برای حل شدن است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه بارش‌های سال آبی جاری تاکنون نرمال پیش بینی شده توضیح داد: محصولات کشاورزی باید بیمه شوند و سازمان آب و برق براساس بیمه نامه آب در اختیار کشاورزان آنها قرار دهد چرا که اگر دوباره گرفتار سیل شویم دولت توان پرداخت خسارت را ندارد.

وی با تاکید بر انجام اقدامات کارشناسی و منطقی در حوزه کشاورزی بیان کرد: کشت ها باید متناسب با میزان بارش‌ها باشد چراکه اولویت ما همیشه بحث آب شرب است لذا جهادکشاورزی و فرماندارای های باتوجه به مشکلات کیفیت و کمبود آب در برخی شهرها باید به مساله محدودیت کشت توجه ویژه داشته باشند.

حاجی زاده ادامه داد: برخی از شهرهای شمال شرق خوزستان با وجود اینکه در کنار سد و حوضه آبریز هستند اما به دلیل توپوگرافی، وضعیت خشکسالی پی در پی و پایین رفتن سطح ایستایی آب و برداشت بی رویه با مشکل آب شرب رو به رو هستند.

وی در ادامه با اشاره به شروع یک پروژه آبرسانی برای رفع مشکلات آبرسانی در ایذه، باغملک و رامهرمز ادامه داد: اقداماتی در حوزه آبرسانی به این شهرها شروع شد اما شرکت‌هایی که قرار بود در این حوزه سرمایه گذاری کنند زیر تاثیر تحریم ظالمانه جلوی آنها گرفته شد با این همه با وجود نبود اعتبار و کمبودها بنا است از هفته آینده لوله‌گذاری به سمت میداوود انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.