×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
جوانان با تمرکز بر مهارت آموزی ، فرصت‌های اشتغال را افزایش دهند

علی اوسط هاشمی پنجشنبه در دومین روز از گردهمایی مدیران استانی و ستادی سازمان فنی و حرفه ای کشور در سازمان منطقه آزاد اروند به انعقاد تفاهمنامه‌ با آموزش و پرورش به منظور استفاده از ظرفیت‌های ملی برای ارتقای مهارت در سطح دانش آموزی اشاره کرد و افزود: به سمتی حرکت می‌کنیم که تحولی در آموزشگاه‌های آزاد و کارگاه‌های ثابت ایجاد کنیم تا مشاغل جدید و به روز شده را راه اندازی کنیم.

وی اظهار داشت: صیانت از نیروی انسانی با مهارت و متخصص به عنوان اصلی ترین سرمایه ملی یکی از خطوط قرمزو وظایف اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند می تواند نقش اصلی مهارت آموزی را حتی در کشورهای همسایه ایفا کند، افزود: می توانیم با همکاری منطقه آزاد اروند بر مبنای اینکه در مسیر صنعت و تولید است، ایجاد مراکز مهارتی در این منطقه را محقق کنیم، همچنین راه اندازی بخش دریایی، بندری و صیادی می تواند دیگر برنامه اجرایی برای این منطقه آزاد باشد.

اوسط‌ هاشمی با تاکید بر لزوم تحقق هر شهروند منطقه آزاد یک مهارت، اظهار داشت: باید این مسئله را نهادینه کنیم که شرط بودن در موضع فعال و بهره مندی از تسهیلات منطقه آزاد بهره مندی از مهارت با نمره بالای ۷۰ است..

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز اظهار داشت: از جمله سازمان هایی هستیم که شرکای قوی در بخش خصوصی داریم وازسوی بخش خصوصی برای تاسیس آموزشگاه ها اقبال خیلی خوبی داشته ایم، آموزشگاه های آزاد و مراکز آموزش فنی و حرفه ای می توانند زمینه ایجاد موج و جریان سازی را در کشور فراهم کنند و اراده ما هم بر همین رویکرد استوار است.

سازمان منطقه آزاد اروند، استانداری خوزستان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به منظور آموزش نیروی متخصص کار روز چهارشنبه تفاهمنامه همکاری سه جانبه امضا کردند.

گردهمایی مدیران استانی و ستادی سازمان فنی و حرفه ای کشور در سازمان منطقه آزاد اروند از روز سه‌شنبه در آبادان در حال برگزاری است.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.