×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
نباید از حادثه هواپیمای اوکراینی سوء استفاده شود

جت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در مراسم گرامیداشت جان باختگان هواپیمای اوکراینی که روز  دوشنبه (۲۳ دی) در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حوادث و رویدادها چه حوادثی که مستقیما بر اثر عوامل انسانی به وجود می‌آیند و چه حوادث طبیعی، جنبه و ابعاد مختلفی دارد. حوادث از جنبه‌های اجتماعی، روانشناسی، بین المللی، مذهبی و… تاثیرگذار هستند.

وی افزود: یکی از ابعاد این حادثه، بُعد مذهبی آن است. هنگامی که به بعد مذهبی پرداخته می‌شود بلافاصله مورد هجمه قرار می‌گیریم، در حالیکه هیچ کدام از ابعاد، بعد دیگری را نفی نمی‌کنند. از نظر مذهبی و دینی این حوادث “امتحان الهی” هستند. امتحان همان سنت الهی است که تغییر و تبدیل ندارد، عمومی است و اختصاص به یک دوره و عصر ندارد. امتحان الهی در آیات مختلفی از قرآن به ویژه در سوره بقره بیان شده‌ است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در اداره کل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه حادثه هواپیمای اوکراینی بسیار تلخ بود، ادامه داد: سپاه پاسداران خود اعلام کرده است که هواپیما را به اشتباه و غیرعمد مورد اصابت قرار داده‌ است و به خاطر این خطا با تمام وجود عذرخواهی کرد اما زمانی که ارتش آمریکا سال ۱۳۶۷ هواپیمای مسافربری ایران را ساقط کرد، نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه مدال شجاعت به فرمانده ارتش آمریکا نیز اعطا شد.

حسن‌زاده گفت: بدترین خیانت به خانواده جان‌باختگان سانحه هوایی این است که از خون‌های ریخته شده سوء استفاده سیاسی و عقده‌گشایی شود. می‌دانیم این حادثه بسیار سخت و دشوار است و همه از این حادثه متاثر شدند. متاسفانه بسیاری قصد عقده‌گشایی در این حادثه داشتند. عده‌ای این حادثه را فرصتی برای عقده‌گشایی علیه رهبر، نظام و سپاه دانسته‌اند که این مساله ناراحت‌کننده‌تر از خود حادثه است. گناه بزرگ کشتن انسان در قرآن آمده است و پس از آن بیان شده است که فتنه سخت‌تر و بزرگ‌تر از کشتن است.

وی با بیان اینکه نباید خدمات سپاه فراموش شوند، ادامه داد: سپاه در زمان جنگ تحمیلی، پس از آن و در آخرین مورد در آب گرفتگی اهواز خدمات بسیاری را به مردم ارائه داد. سپاه سختی‌های بسیاری را از مردم کاست. یکی از این سپاهیان شهید سلیمانی است که در زمان جنگ تحمیلی و تا امسال در سیل خوزستان به مردم خدمت کرد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در اداره کل حج و زیارت خوزستان بیان کرد: سردار سلامی و سردار حاجی‌زاده در بیانات خود درباره حادثه هواپیمای اوکراینی گفته بودند که آرزوی مرگ کردند. این حرف‌ها برای آرام کردن مردم نیست. باید بدانیم مشکل پیش آمده برای کسانی است که امنیت را برای ما فراهم کردند.

حسن‌زاده تاکید کرد: در این واقعه تلخ علاوه بر اینکه تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم، به اعتماد داخلی نیز لطمه وارد شد. نباید کمک کنیم تا آسیب بیشتری به این اعتماد وارد شود. برای استقلال این کشور تلاش‌های بسیاری شده است. رهبر معظم انقلاب عرض کردند که وحدتی که در زیر تابوت شهید سلیمانی پیدا شد، باید حفظ شود. بنابراین امیدواریم همدلی و دلسوزی میان مردم حفظ شود.

وی در پایان ضمن طلب صبر برای خانواده جان‌باختگان ایرانی و خارجی، گفت: به دانشجویانی که  جنگ و انقلاب را تجربه نکرده‌اند باید بگوییم که آمریکا دشمن است و رئیس جمهور آمریکا صریحا بیان کرده که داعش را خودشان به وجود آورند.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.