×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
پیشنهاد وام ۵ میلیون تومانی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها

حسن قلی‌پور اظهار داشت: در صورت به نتیجه رسیدن این مذاکرات و اجرایی شدن آن، این تسهیلات بلاعوض نخواهد بود اما بخش زیادی از هزینه‌های دوگانه‌سوز کردن خودرو را پوشش می‌دهد.

وی همچنین به مصوبه تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی با وام بلاعوض اشاره کرد و افزود: بعد از امضای تفاهم‌نامه با بانک ملت برای تامین اعتبار، روند کار به خوبی پیش می‌رود.

مدیر طرح سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد:‌ بازپرداخت اصل و سود این وام از محل صرفه‌جویی بنزین خودروهای عمومی دوگانه‌سوز شده شامل وانت بارها،‌ تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی انجام خواهد شد.

قلی‌پور همچنین با اشاره به پروژه هوشمندسازی جایگاه‌های سی.ان.جی، ‌ادامه داد: مصوبه این پروژه اواخر سال گذشته صادر شد اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت هنوز کار به طور کامل انجام نشده است.

وی افزود:‌همچنین ۹۲۰ هزار خودرو که توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دوگانه‌سوز شده بود نیز مشکل تبدیل کارت سوخت داشتند زیرا اسناد خودروها تغییر نکرده بود، موضوعی که در مصوبه سال گذشته دیده شد.

مدیر طرح سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد:‌ بر این اساس مقرر شد تا وزارت صنعت این خودروها و سایر خودروهایی که در مراکزی به جز خودروسازی‌ها دوگانه‌سوز شده‌اند را معاینه فنی کرده و برای آنها کارت سلامت صادر کنند تا اسناد خودرو نیز دوگانه‌سوز شود.

به گفته قلی پور، در بحث جایگاه‌ها نیز امکاناتی نصب شده تا ایمنی جایگاه افزایش پیدا کند و تمامی خودروهای دوگانه‌سوز سوخت‌گیری ایمنی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اتفاقاتی که برای مخازن سی.ان.جی رخ داده مربوط به دستکاری روی مخازن بوده است،‌ گفت:‌ البته مواردی نیز مربوط به وانت‌های نیسان بود که در یکی از خودروسازی‌ها با مشکل دوگانه‌سوز شده بود.

مدیر طرح سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: اکنون اسناد مناقصه آماده شده است و امیدواریم تا یکسال آینده پروژه هوشمندسازی به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشکلاتی در پراکندگی جایگاه‌ها وجود دارد، افزود:‌ در ساخت جایگاه سی.ان.جی، تامین زمین مهمترین رکن است زیرا در صورت تامین زمین بخش خصوصی آماده تاسیس جایگاه‌ها است.

به گفته قلی پور، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی، ۳۰۰ نقطه در شهر تهران را شناسایی کرده‌اند تا مشکل کمبود جایگاه در تهران را حل کنیم. این نقاط بیشتر در شهرداری‌ها، پایانه‌ها و میادین میوه تره بار خواهد بود و بخش خصوصی نیز حاضر به سرمایه‌گذاری در این زمینه است.

قلی پور ظرفیت روزانه جایگاه‌های سی.ان.جی را ۴۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته، ۲ هزار و ۵۰۰ تجهیز هزینه و واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه اغلب کارخانه‌های تامین تجهیزات دوگانه‌سوز کردن خودروها در سال‌های قبل تعطیل بودند، ‌گفت: ‌با توجه به امکانات ساخت مخزن و کیت، سهمیه‌ها مشخص شده و بانک هم اعلام آمادگی کرده‌اند.

قلی پور با اعلام اینکه امیدواریم دوگانه سوزکردن خودروهای عمومی تا پایان سال آغاز شود، تاکید کرد: مواد اولیه ساخت مخازن بیشتر وارداتی است، البته بخشی از نیاز نیز در داخل کشور تامین می‌شود.

مدیر طرح سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به سی ان جی سوز کردن موتورسیکلت‌ها نیز اشاره کرد و افزود:‌ در حال حاضر ۴ میلیون موتور سیکلت در تهران تردد می‌کند و اگر تنها یک میلیون موتورسیکلت دوگانه سوز شود، ‌تاثیر قابل توجهی در مصرف بنزین و کیفیت هوا خواهد داشت.

وی ادامه داد:‌ البته این طرح در شرایط فعلی در مرحله آزمایشی قرار دارند و در صورت موفقیت،‌ اجرایی خواهد شد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.