×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ضرورت پیگیری احداث باغ‌موزه‌های شهرستانی در خوزستان

سردار حسن شاهوارپور، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان که امروز، یکشنبه، ۲۲ دی‌ماه در مجتمع فجر اهواز برگزار شد،  اظهار کرد: در حوادث مختلف، هم شیرینی وجود دارد و هم تلخی که هر دو برای ما مهم هستند. مهم این است که روند حرکت انقلاب اسلامی چگونه پیش می‌رود. نگران این بودیم که نگاه مردم به روند انقلاب اسلامی چگونه است. تشییع پیکر شهید سلیمانی و شهید ابومهدی نشان داد مردم ما روند انقلاب را با جان و دل قبول دارند و این مسیر نورانی را پاسداری می‌کنند و دشمن اصلی همچنان آمریکا و استکبار جهانی است.

وی با اشاره به حادثه تلخ سرنگونی هواپیمای اوکراینی در کشور گفت: روز حادثه، در وضعیت جنگی صد درصد کشور هیچ شبهه‌ای وجود ندارد. دشمن اعلام کرده بود ۵۲ نقطه را می‌زند و هواپیماهای نقطه‌زن‌ آنها در پرواز بودند و می‌توانستند عملیات خود را انجام دهند، لذا برای مقابله با این اقدام حتما پدافند هوایی ما باید آماده می‌بود. اما اینکه این ناهماهنگی‌ها صورت گرفت و پروازها ممنوع نشد، سؤالی است که مسئولان امر باید به آن پاسخ دهند.

شاهوارپور با اشاره به اقدام شجاعانه سردار حاجی‌زاده، آن را بی‌سابقه دانست و افزود: حوادث مشابهی در دنیا داشتیم اما سابقه نداشت که مسئولی در این رده مسئولیت از مردم عذرخواهی کند. هموطنان ما که در این حادثه جان باختند، شهید هستند. باید خانواده این شهدا را تکریم کنیم. ان‌شاءالله خداوند به آنها صبر بدهد و خون این‌ها، دشمن را بیشتر رسوا کند. دشمن ما تلفات خود را در عین‌الاسد بایکوت خبری کرده است، اما منتظر بودند اتفاقی در جمهوری اسلامی بیفتد و به آن بپردازند.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تکریم سردار علی‌پور، گفت: تفکر دفاع مقدس توانست ما را در میدان‌های سخت نجات دهد و سردار علی‌پور توفیق نشر این تفکر را داشت. وی پیگیری‌های بسیار خوب و تعامل بسیار خوبی با مسئولان و علمای استان داشت. برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز به ویژه در حوزه باغ موزه دفاع مقدس کارهای سنگینی در حوزه سخت‌افزاری توسط وی دنبال شد. خلأ عمده‌ای در این زمینه وجود داشت که اراده مناسبی برای ساخت آن نبود اما مجموعه بنیاد پیگیری کردند و اتفاقات خوبی افتاد.

وی ادامه داد: سردار یوسفی نیز با سوابق درخشانی برای مدیریت بنیاد معرفی شد که امیدوارم بتواند در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برنامه‌های سردار علی‌پور را دنبال کند و به ویژه در احداث باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه‌های شهرستانی و یادمان‌ها اقدامات خوبی انجام دهد.

در ادامه آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز ضمن تسلیت ایام فاطمیه و همچنین شهادت سردار سلیمانی، جان باختن هم‌وطنان کرمانی و سرنگونی هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: سردار علی‌پور چندین سال متصدی این بخش بود و فعالانه در بنیاد حفظ آثار حضور داشت و کارنامه درخشانی مانند گذشته از خود برجای گذاشت. به سردار یوسفی که چهره انقلابی و جهادی وی شناخته شده است نیز تبریک می‌گویم.

وی در ادامه با اشاره به سخنی از حضرت فاطمه(س) در ارتباط با جهاد گفت: ایشان در این خطبه که یکی از موضوعات آن تبیین فلسفه احکام الهی است، فرموده‌اند: «خداوند جهاد را برای عزت‌مندی اسلام وضع کرد»، خداوند برای اسلام عزت خواسته است، از این رهگذر هرگونه سلطه ظالمانه کافران را نفی می‌کند. مؤمنان باید آزاد و مستقل باشند و تنها در زیر چتر نظام اسلامی زندگی کنند. مخاطبِ عدم تشریع سلطه طاغوت، مسلمانان هستند که باید زیر سایه ولایت الهی که در وجود مقدس اولیای الهی تجلی یافته است زندگی کنند؛ برخی فکر می‌کنند بحث ولایت فقیه در قرآن نیامده است اما آیه ۴۴ سوره مبارکه مائده نشان می‌دهد که این بحث تنها یک نظریه اجتهادی که توسط امام(ره) مطرح شده، نیست بلکه در شرایع دیگر هم بوده است. قرآن از امت می‌خواهد زیر سایه نظام الهی باشند و سلطه هر گونه طاغوت را نفی کنند. این هدف با راهکار جهاد تأمین می‌شود که هدفش عزت اسلام است.

آیت‌الله حیدری گفت: دوران دفاع مقدس فرصت بی‌نظیری در تاریخ امت اسلامی است و در هیچ کجای تاریخ ما نمونه‌ای جامع مثل دفاع مقدس که برای ایجاد عزت‌مندی امت اسلام به این شکل به وجود آمد، سراغ نداریم. این دوران بزرگ‌ترین دانشگاه بود که انسان‌های لایق، صبور و شجاعی تحویل جامعه داد. نمونه آن سردار سلیمانی و ابومهدی هستند. همه اینها برخاسته از جبهه‌های دفاع مقدس بودند و اگر توانستند برای جبهه مقاومت افتخار بیافرینند برای این است که در دوران دفاع مقدس آب‌دیده شدند. بنابراین ارزش و فرهنگ دفاع مقدس باید برای آیندگان مطرح شود. خوشبختانه به دستور رهبر انقلاب، جمعی از مسئولان سپاه برای احیا و نشر این فرهنگ متولی شدند و همه باید در کنار این مجموعه قرار بگیرند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.