×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
توضیحی درباره کم و زیاد اتوبوس‌های شهری اهواز

هفته گذشته حسین حیدری عضو شورا در جلسه شورای شهر اهواز از کاهش ۳۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر خبر داد اما رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز می‌گوید که وضعیت اتوبوسرانی رو به بهبود است.

کوروش سبزعلی در خصوص وضعیت سازمان اتوبوسرانی اهواز اظهار کرد: در مدیریت جدید شهری کاهش تعداد اتوبوس نداشته‌ایم. زمانی که به عنوان رئیس سازمان اتوبوسرانی منصوب شدم، یعنی از مردادماه سال ۹۸، تعداد اتوبوس‌های فعال ثبت شده در سامانه ۱۲۵ دستگاه بود و اکنون نیز ۱۵۰ اتوبوس در سطح شهر فعال هستند.

وی افزود: در یک ماه ابتدای آغاز به کار در این سازمان، برای تعمیر اتوبوس‌های بدون استفاده تلاش شد و ۴۲ دستگاه اتوبوس، تعمیر و به چرخه فعالیت سازمان اتوبوسرانی برگردانده شد.

رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: این ۴۲ اتوبوس بازسازی نشده‌اند و تنها اورهال و تعمیر شده‌اند. وضعیت اتوبوسرانی نیز رو به بهبود است.

سبزعلی در خصوص از کار افتادن برخی اتوبوس‌ها در این مدت، بیان کرد: قرار نیست در این مدت همه اتوبوس‌ها همچنان پابرجا باشند. ممکن است ۴۲ دستگاه اتوبوس به چرخه فعالیت بازگردانده شوند اما تعدادی دیگر از کار افتاده شوند.

وی عنوان کرد: علاوه بر تعمیر این ۴۲ دستگاه اتوبوس، در دو سه ماه اخیر مجددا استارت تعمیر حدود ۱۵ دستگاه اتوبوس که مشکلات حادی نداشتند نیز زده شده است.

رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: از حدود ۲۰ روز پیش نیز بازسازی حداقل ۲۰ اتوبوس آغاز شده که تا ۲۲ بهمن‌ماه بازسازی کامل این اتوبوس‌ها به پایان خواهد رسید.

وی در خصوص تعداد اتوبوس‌های فرسوده عنوان کرد: بخشی از اتوبوس‌های فرسوده قابلیت بازگرداندن به چرخه سیستم اتوبوسرانی را ندارند. ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از اتوبوس‌های متوقف شده و فرسوده، قابلیت بازگرداندن به چرخه فعالیت را دارند که البته این موضوع در صورت تامین اعتبار و در طولانی‌مدت امکان‌پذیر است.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.