×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پلوسی از دولت ترامپ خواست به اقدام تحریک‌آمیز پایان دهد

نانسی پلوسی شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی پس از حملات انتقام‌جویانه جمهوری اسلامی ایران در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: از نزدیک اوضاع هدف قرار گرفتن نیروهای آمریکایی در عراق را مورد رصد قرار می دهد.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: ما باید از ایمنی پرسنل خود اطمینان حاصل کنیم که شامل پایان دادن به اقدامات تحریک‌آمیز غیر لازم مقامات دولت و درخواست از ایران برای پایان دادن به این خشونت باشد.

پلوسی اضافه کرد: آمریکا و جهان، استطاعت جنگ دیگری را ندارد.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی، دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت و هشت نفر از همراهان آنان پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» واقع شده است و در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١۴، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته از این پایگاه دیدن کرد و ترامپ نیز دسامبر ۲۰۱۸ از این پایگاه بازدید کرده بود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.