×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به ورود یک سامانه بارشی

مدیریت بحران خوزستان و با توجه به اخطاریه شماره ۲۰ هواشناسی خوزستان این سامانه بارشی در مناطق شمال شرق خوزستان مانند اندیکا، شمال شرق لالی و…، شرق مانند ایذه، باغملک و…، و شمال استان مانند سردشت و شهیون دزفول و…  را متاثر از خود خواهد کرد.

احتمال وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد متوسط و گاهی تندباد لحظه ای، بارش برف در ارتفاعات و شهرهای مرتفع، ریزش تگرگ در مناطق مستعد و مواج شدن شمال خلیج فارس در روزها و مناطق یاد شده وجود دارد.

بر اساس این اخطاریه آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مستعد، طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، صاعقه، احتمال ریزش تگرگ، بارش برف و مواج شدن شمال خلیج فارس از جمله اثرات این مخاطره برشمرده شده است.

ستاد بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش به فرمانداری‌ها و ستادهای بحران شهرستان‌ها دستور داده است که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افرادساکن در مناطق در معرض خطر سیل، صاعقه، ریزش برف و تگرگ، تندباد و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستورکار قرار دهند.

پرهیز از توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد، اقدامات پیشگیرانه برای سیلاب، تگرگ و صاعقه و اجتناب از تردد با شناورهای سبک در آب‌های جنوبی توصیه شده است.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.