×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
حل مساله پروژه آبرسانی غدیر با ورود شورای تامین خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به طولانی شدن پروژه آبرسانی غدیر گفت: در روند اجرای این پروژه مساله‌ای ایجاد شده که امیدواریم با ورود شورای تامین خوزستان در روزهای آینده، مشکل حل شود.

غلامرضا شریعتی در آیین آغاز احداث تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه اهواز که امروز (۱۲ دی‌ماه)  برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در سطح کشور، پروژه‌های بسیار زیادی انجام داده و بیشترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های آن در خوزستان اجرا شده است.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های اجرا شده توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در خوزستان گفت: سد کرخه یکی از پروژه‌های اجرا شده توسط این قرارگاه است. پروژه دو خطه کردن راه‌آهن بندرامام به اندیمشک، یکی دیگر از این پروژه‌ها است که در حال انجام است و مراحل پایانی را طی می‌کند.

به گزارش ایسنا، شریعتی گفت: نقش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در پروژه آبرسانی غدیر نیز بسیار حائز اهمیت است. درست است که اجرای این پروژه طول کشیده اما اجرای آن توسط هیچ پیمانکاری جز قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا عملیاتی نمی‌شود. خوشبختانه این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: در روند اجرای این پروژه مساله‌ای ایجاد شده که امیدواریم با ورود شورای تامین خوزستان در روزهای آینده، مشکل حل شود. در پی آن، خط دوم آبرسانی اهواز انجام خواهد شد که با اجرای این خط، تقریبا پروژه به اتمام می‌رسد و کارهای جزیی باقی خواهد ماند.

شریعتی گفت: فعالیت بسیج سازندگی در کشت نهال در کانون‌های ریزگرد نیز نمونه‌ای از اقدامات قرارگاه سازندگی و بسیج در خوزستان است.

وی بیان کرد: پروژه‌های دیگری نیز از جمله احداث یکی از سدهای پروژه سد بهمن‌شیر و مارد توسط این قرارگاه انجام می‌شود. این پروژه برای جلوگیری پیشروی آب شور به سمت رودخانه‌ها و از بین رفتن زمین‌های جنوب است. همه این اقدامات جزو کارهای زیرساختی و زیربنایی است که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در خوزستان انجام می‌دهد.

شریعتی گفت: یکی دو پروژه توسعه مخازن نفتی نیز به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا واگذار خواهد شد. همچنین فعالیت در اجرای خط لوله دو هزار به خرمشهر و آبادان یکی دیگر از اقدامات این قرارگاه است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حوزه شهری و عمران شهری آن گونه که باید و شاید قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در خوزستان مانند شهرهای دیگر ورود نکرده است. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در شهرهای دیگر، شهر را حمایت کرده و منشأ خیر شده و توسعه شهری را گسترش داده و با روش‌های مختلف، منابع مالی را تأمین کرده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه زمانی که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به منظور کار در کلان‌شهرها اعلام آمادگی کرده بود، ما در اهواز استقبال چندانی نکردیم و منابع مالی را تهیه نکردیم، تا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا امکان ورود به اهواز را داشته باشد.

استاندار خوزستان گفت: اکنون قرارگاه خاتم‌الانبیا در اهواز ورود کرده است و مشاهده می‌کنیم باوجود مطالبات و مشکلاتی که دارند، به علت احساس تعهد نسبت به اهواز، در این زمینه ورود کرده‌اند. امیدواریم در این زمینه این قرارگاه در اهواز فعال و پروژه‌های بزرگی مانند تقاطع‌های غیرهمسطح که حمل و نقل شهری را روان می‌کنند، اجرا شود.

وی با اشاره به توافق شهرداری اهواز با قرارگاه خاتم به منظور اجرای سه پروژه شهری و آغاز اجرای سایر کارها، تصریح کرد: اهواز از نظر زیرساخت‌های کلان‌شهری عقب‌مانده که امیدواریم با اجرای دیگر پروژه‌ها، این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

شریعتی افزود: به لطف مقام معظم رهبری، اعتبار قابل ملاحظه‌ای برای بحث آب و فاضلاب خوزستان در نظر گرفته شده که امیدواریم در این زمینه از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا استفاده کنیم و کار با سرعت و کیفیت لازم در اهواز اجرا شود. امیدواریم کارهای عقب‌مانده ۴۰،  ۵۰ سال گذشته اهواز انجام شود و در دو سه سال آینده، رشد قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای اجرای این پروژه باید جلسات هفتگی در محل کارگاه برگزار و همکاری بین بخشی انجام شود تا پروژه در زمان مقرر پیش برود زیرا اگر قرار است این پروژه‌ها اجرا شود، به شرط همکاری بین بخشی است. امیدواریم دو پروژه دیگر شامل میدان جمهوری و مجموعه ورزشی نیز به زودی آغاز شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.