×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آهک پاشی مناطق دچار آبگرفتگی در خوزستان

استاندار خوزستان و رییس شورای سلامت استان با تاکید بر آهک پاشی و شست و شوی تمامی معابر و جوی‌های روباز از سوی شهرداری‌ها از مدیر کل امور شهری استانداری خواست شهرداران نقاط درگیر با مشکل آبگرفتگی ناشی از بارندگی را ملزم به انجام عملیات آهک پاشی کند.

غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در نشست شورای سلامت استان با موضوع بررسی مشکلات مناطق دچار آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب توضیح داد: شهرداران شهرهایی که درگیر بحران اخیر نبوده‌اند نیز در زمینه آهک پاشی و دادن امکانات در نقاط بحرانی با تقسیم بندی و برنامه ریزی که امروز از سوی امور شهری استانداری انجام می‌شود مشارکت داشته باشند.

وی افزود: اداره کل بهداشت موظف است کارشناسان ناظر را در نقاط درگیر با پس زدگی فاضلاب یا آبگرفتگی مستقر کند تا بر انجام عملیات آهک پاشی نظارت داشته باشند و تایید کار آهک پاشی را به صورت مکتوب به شهرداری ارایه کنند.عملیات آهک پاشی از فردا سه شنبه باید شروع شود و من هم از عملیات آهک پاشی سرکشی می کنم.

استاندار خوزستان با تاکید بر این که کار آهک پاشی باید در طول یک روز به پایان برسد گفت: اگر این کار چند روز به طول انجامد خطر بروز اپیدمی و بیماری های واگیردار در مناطقی که گرفتار آبگرفتگی هستند افزایش می یابد.

وی همچنین از شرکت‌های آب و فاضلاب خواست لوله‌هایی با قطرهای مختلف ذخیر کند تا در زمان بروز مشکل در خطوط در اختیار داشته باشند و پمپ هایی که نیاز به تعمیر دارند نیز از هم اکنون تعمیر شوند.

شریعتی با بیان این که در بارش سیل آسای هفته گذشته حدود ۱۷ میلیون متر مکعب آب در پهنه اهواز ریخته شد تصریح کرد: میزان آب وارد شده به گمیشان گلستان از بارش اهواز کمتر بود اما بحران گسترده ای به دنبال داشت.

وی با اشاره به این که همه دستگاه‌ها اجرایی خوزستان در آبگرفتگی اخیر همراهی خوبی داشتند بیان کرد: سازمان آب و برق، شرکت ملی حفاری، شرکت گاز، مناطق نفت خیز جنوب، پالایشگاه آبادان، منطقه آزاد اروند، شرکت های آبفا، شهرداری، راه و شهرسازی و توسعه نیشکر همراهی و پشتیبانی خوبی داشتند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: از دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه اقداماتی البته بدون برنامه ریزی انجام شد اما پس از آن با اشراف و بهره گیری از بدنه کارشناسی باتجربه و متخصص مشکلات مدیریت شد باوجود این که حجم آب بسیار زیاد بود کمتر کسی تصور می‌کرد در مدت چند روز جمع آوری شود.

وی اظهار داشت: از عصر سه شنبه گذشته وحدت فرماندهی در زمینه کمک رسانی به مناطق دچار آبگرفتگی ایجاد شد و برای شهرستان اهواز با محوریت معاونت عمرانی استانداری و شهرستان کارون با محوریت ملی حفاری تقسیم کار کارشناسی صورت گرفت اما آنچنان که باید این اقدامات به عموم مردم اطلاع رسانی نشد.

شریعتی بیان کرد: به رغم مشکلات، نارسایی‌ها و گله‌مندی هایی که وجود دارد کار بسیار سنگین، تخصصی و قابل تقدیری در مدت کوتاهی انجام شد. وی توضیح داد: علاوه بر کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون ریالی و وام کم بهره ۳۰۰ میلیون ریالی به آسیب دیدگان پیگیر هستیم تعداد ۲ هزار بسته لوازم خانگی از ستاد اجرایی فرمان امام تحویل آسیب دیدگان شود.

سامانه بارشی روز دوشنبه هفته گذشته ۸۷ میلیمتر بارندگی در اهواز به دنبال داشت. این بارندگی باعث آبگرفتگی و سرریز فاضلاب چندین شهر از جمله اهواز شد. مدارس اهواز از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته تعطیل اعلام شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.