×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
چراغ حقیقت در اهواز روشن می شود

اکران مستندهای منتخب سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت همزمان با تهران پنجشنبه در سینما بهمن اهواز آغاز می شود.

رییس انجمن سینمای جوان خوزستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکران همزمان منتخب فیلم های سیزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت در اهواز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن سینمای جوانان خوزستان و موسسه فرهنگی بهمن سبز صورت می گیرد.

مهدی کیخایی با بیان این که در روزهای ۲۱ و ۲۲ آذر هفت فیلم مستند از این جشنواره اکران خواهد شد بیان کرد: در روز نخست جشنواره از ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم بلند مستند “روایت سیل” به کارگردانی مصطفی شوقی در ۹۰ دقیقه نمایش داده می شود، این مستند روایتگر سیلابی که از استان گلستان شروع شد و به خوزستان رسید.

وی افزود: در سانس دوم روز نخست از ساعت ۱۸ تا ۲۰ مستند “قرقبان” به کارگردانی فتح الله امیری و نیما عسکری در مدت زمان ۸۲ دقیقه اکران می شود.

رییس انجمن سینمای جوان خوزستان بیان کرد: در سانس نخست روز دوم به ترتیب مستندهای “خانه سنگی” به کارگردانی محمدعلی یزدان پرست در ۳۱دقیقه، مستند “آنها” به کارگردانی رضا عبیات در ۳۵ دقیقه و مستند “قیچی” به کارگردانی الناز دیبا فر در مدت زمان ۳۸دقیقه به نمایش در می آید.

کیخایی افزود:در سانس دوم همان روز نیز مستند “آبشار” به کارگردانی علی شهابی نژاد در ۳۰ دقیقه ومستند “جمیله” به کارگردانی محمدباقر شاهین در ۵۵ دقیقه اکران می شوند.

وی با اشاره به این که در کنار پخش فیلم برنامه های جنبی نیز برگزار می شودبیان کرد: در ساعت ۲۰ هر ۲ روز برگزاری جشنواره آثار پخش شده با حضور اعضا و اساتید انجمن سینمای جوان در قالب یک نشست نقد و بررسی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت از ۱۸ آذر سال جاری در تهران آغاز شده و تا ۲۵ آذر به دبیری محمد حمیدی‌مقدم در تهران ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.