×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۲ هزار پرونده مراقبت برای بیماران دیابتی آبادان تشکیل شد

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۲هزار پرونده مراقبت برای بیماران دیابتی در مراکز درمانی این شهرستان در بیمارستان‌های بهشتی و طالقانی آبادان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان شکراله سلمان‌زاده چهارشنبه اظهار داشت: از بهمن ماه سال ۹۷ تاکنون برای یکهزار و ۲۴۱ بیمار مبتلا به دیابت و ۶۰ بیمار مبتلا به فشارخون در کلینیک بیمارستان طالقانی و ۷۴۰ بیمار دیابتی و ۳۲۱ بیمار مبتلا به فشار خون در بیمارستان شهید بهشتی پرونده مراقبت ثبت شده است.

وی هدف از راه‌اندازی کلینیک‌های دیابت در بیمارستان‌های آبادان را یاری رساندن به افراد دیابتی در اصلاح شیوه زندگی و مصرف دارو همچنین پیگیری منظم قند خون‌ عنوان کرد و افزود: این کلینیک‌ها در راستای ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به دیابت، شناسنامه‌دار کردن بیماران، پیگیری عوارض در بیماران دیابتی و کمک به بهبود کیفیت و کنترل عوارض دیابت با حضور متخصص داخلی و متخصص تغذیه در بیمارستان‌های آبادان راه‌اندازی شده است.

سلمانزاده خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی، بخش عمده‌ای از مشکلات بیماران مبتلا به قند خون در شهرستان آبادان برطرف شده و سبب ارائه خدمات مطلوب به این بیماران شده است.

وی به دیگر خدمات ارائه شده به بیماران دیابتی اشاره کرد و گفت: معاینه رایگان پزشک متخصص داخلی و مشاوره تغذیه ، انجام آزمایش‌، مشاوره تغذیه و در صورت نیاز ارجاع به سایر متخصصان بدون نوبت قبلی از جمله خدمات ارائه شده به بیماران دیابتی در آبادان می باشند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان به راه اندازی اتاق زخم در بیمارستان‌های بهشتی و طالقانی آبادان اشاره کرد و افزود:بیماران نیازمند می‌توانند از این خدمت نیز استفاده نمایند.

کلینیک تخصصی بیمارستان طالقانی آبادان در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه هر هفته برای بیماران دیابتی و از شنبه تا دوشنبه برای بیماران مبتلا به فشار خون و در بیمارستان شهید بهشتی روزهای یکشنبه و پنجشنبه برای بیماران دیابتی و روزهای شنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه برای بیماران فشار خون با حضور پزشکِ فعال است.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.