×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
آژانس‌ها و صنوف تره بار، قصابان و مرغ فروشی‌ها درصدر متخلفان پس از سهمیه بندی بنزین

 مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: صنوف آژانس‌ها، تره‌بار، قصابان و مرغ‌فروشان به ترتیب بیشترین گزارشات را داشته‌اند و عمده تخلفات نیز شامل عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور و عدم ارائه صورت حساب است.

آژانس‌ها و صنوف تره بار، قصابان و مرغ فروشی‌ها درصدر متخلفان پس از سهمیه بندی بنزین به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران 24 آبان ماه امسال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از ساعت صفر بامداد، بنزین خودروهای مختلف سهمیه بندی شده و علاوه بر آن قیمت بنزین سهمیه 50 درصد و قیمت بنزین آزاد 300 درصد افزایش می‌یابد.

افزایش ناگهانی قیمت بنزین در کشور سبب ایجاد نگرانی‌هایی بین شهروندان شد و اکثریت آنان معتقد بودند که این افزایش قیمت منجر به گرانی برخی از اقلام خواهد شد.

طبق گزارش‌های میدانی و با توجه به تخلفاتی از جمله گران‌فروشی و عدم‌نظارت برخی اتحادیه‌ها که پس از اجرای این طرح شاهد آن بودیم خبرنگار فارس با نعمت‌الله بیرانوندی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان به گفت‌وگو نشسته است تا کیفیت نظارت دستگاه‌ها را پس از اجرایی شدن این طرح مورد بررسی قرار دهد.

فارس: آیا نظارت مستقیم بر عهده تعزیرات است؟ روند رسیدگی پس از اجرای طرح به چه صورت پیش رفته است؟

بیرانوندی: علی‌رغم اینکه وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی به گزارش‌های ارسالی از سوی دیگر دستگاه‌های ناظر است اما کارکنان تعزیرات در موارد متعددی از گشت‌های مشترک با دستگاه‌ها شرکت کرده و با متخلفین برخورد کردند. همچنین رؤوسا و معاونان ادارات تعزیرات حکومتی خوزستان علاوه بر حضور منظم در جلسات تنظیم بازار مرکز استان و شهرستان‌ها، در ستاد پایش سامانه‌های حمل‌ونقل شهری و کمیته نظارت بر مایحتاج عمومی شهروندان نیز حضور پیدا می‌کنند و از آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین، ادارات تعزیرات حکومتی علاوه بر ساعت خدمتی، از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰ در محل حضور داشته تا ضمن همراهی دستگاه‌های ناظر در گشت‌ها به گزارش‌ها و پرونده‌های رسیده نیز رسیدگی کنند.

فارس: با توجه به تخلفاتی که از برخی اصناف و اتحادیه‌ها شاهد بودیم چه اقدامی از جانب تعزیرات در راستای مقابله یا کاهش موارد تخلف صورت گرفته است؟

بیرانوندی: من به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان از ابتدای طرح علاوه بر حضور مرتب در رسانه استانی و همچنین جلسات مختلفی از جمله جلسه تنظیم بازار و اجلاس رؤوسای اتحادیه‌های اهواز، با رؤسای اتحادیه‌های موثر مانند تاکسی‌سرویس‌ها، قصابان، مرغ‌فروشان، نانوایان و خواربارفروشان نشست‌های مختلفی داشته و از آنان خواسته شد تا ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود در اتحادیه‌ها، در ابتدا به متخلفان تذکر داده و سپس در صورت نیاز از ظرفیت برخورد قانونی استفاده شود.

در همین راستا از ابتدای آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین تا کنون نزدیک به ۱۰۰ گزارش از دستگاه‌های ناظر در سیستم تعزیرات حکومتی به ثبت رسیده است که به عمده آنان رسیدگی شده و در مرحله اجرای حکم هستند.

فارس: بیشترین گزارشات تخلف مربوط به چه صنفی بوده است؟

بیرانوندی: صنوف آژانس‌ها، تره‌بار، قصابان و مرغ‌فروشان به ترتیب بیشترین گزارشات را داشته‌اند و عمده تخلفات نیز شامل عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور و عدم ارائه صورت حساب است.

همچنین ضمن بررسی پرونده‌های واصله با استفاده از مطالب متهمان و اصحاب پرونده‌ها و با توجه به نتایجی که همکاران مرتبط با رسیدگی به دست آورده‌اند آسیب‌شناسی لازم از وضعیت بازار صورت گرفته و پیشنهادات این اداره کل جهت رفع مشکلات مستمر به ستاد تنظیم بازار استان ارائه می‌گردد.

فارس: روند کنترل‌ها تا چه زمانی تداوم پیدا خواهد کرد و برخورد با متخلفان به چه صورت خواهد بود؟

بیرانوندی: روند انجام وظیفه خاص و فوق‌العاده‌ی ویژه این روزها در تعزیرات حکومتی استان تا برقراری آرامش کامل در بازار استمرار خواهد یافت. همچنین ضمن تشکر از کسبه و بازاریانی که در این مقطع حساس ضوابط صنفی و سود قانونی را رعایت کردند به اشخاصی که قصد سؤاستفاده و اجحاف به مشتریان را دارند هشدار می‌دهم که برخورد تعزیراتی شدیدی در انتظار متخلفان خواهد بود.

فارس: چه توصیه‌ای به شهروندان در راستای کمک به بهبود نظارت‌ها دارید؟

بیرانوندی: از مردم استان می‌خواهیم که همگی بازرس افتخاری دستگاه‌های نظارتی باشند و موارد تخلف را به سامانه اینترنتی ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان صمت اعلام کنند. ضمن اینکه میز خدمت این اداره‌کل و شهرستان‌های تابعه نیز در خدمت مراجعه کنندگان به صورت حضوری است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.