×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
 رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فریبا نظری با اشاره به اینکه هجدهمین سند استانی کشور با حضور خانم معصومه ابتکار، معاون امور زنان ریاست جمهوری در خوزستان به تصویب رسید، افزود: عدالت جنسیتی مبنای این سند بوده است و هر دستگاه تکالیفی در این سند دارد.

وی گفت: کودکان بازمانده از تحصیل، ارتقای شاخص‌های سلامت، بهداشت باروری، توجه به پارک‌های بانوان، توزیع عادلانه فضا‌های ورزشی از محور‌های مورد تاکید سند می‌باشد. نظری افزود: کنترل آسیب‌هایی مثل طلاق، کودک همسری، اعتیاد و خشونت نیز در این سند با توجه به هر منطقه لحاظ شده است.

مشاور وزیر کشور گفت: این سند که با همفکری اساتید دانشگاه، نخبگان و مدیران دولتی خوزستان تدوین شده است، به موضوعات آموزش، اشتغال، بهداشت، ورزش، مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان توجه دارد.

نظری افزود: مشارکت دستگاه‌ها بر اساس تقسیم کاری که صورت گرفته، بهبود وضعیت زنان و ارتقای شاخص‌های تعریف شده را محقق خواهد کرد. سند ارتقای وضعیت زنان با هدف رشد شاخص‌های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بهداشتی حوزه زنان و توسط نخبگان علمی و دانشگاهی سراسر کشور تنظیم شده است.

رویکرد سیاستی این سند بهره مندی از ظرفیت‌های واقعی زنان در کلیه‌ی بخش‌ها می‌باشد که تاکنون در هجده استان تدوین شده و به تصویب رسیده است. تدوین سند بر اساس شاخص‌های بومی، جغرافیا و فرهنگ هر منطقه بوده است، اولویت‌های سیاستی ارایه شده در سند هر استان، نسبت به سایر استان‌ها متفاوت می‌باشد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.